دانشگاه علوم پزشکی ایران مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی
يکشنبه ٠٢ مهر ١٣٩٦ Iran
صفحه اصلي > اداره پذیرش و ثبت نام > شرح وظايف 

امور خوابگاه ها
اداره تغذیه
پرتال صندوق رفاه دانشجویان





بازديدکنندگان اين صفحه :  1271
بازديدکنندگان امروز :  86
کل بازديدکنندگان :  224200
بازديدکنندگان آنلاين :  5
زمان بارگزاري صفحه :0.7310    ثانیه
       شرح وظايف

شرح وظايف اداره پذيرش و ثبت نام :

 

  ارائه خدمات آموزشي به دانشجويان مقاطع كارشناسي پيوسته و ناپيوسته  و دكتراي عمومي پزشكي در دوره هاي روزانه و بين الملل  از بدو ثبت نام اوليه تا فراغت از تحصيل بشرح ذيل بعهده اداره پذيرش و ثبت نام مي‌باشد.

 

  • نظارت بر حسن اجراي آئين نامه‌هاي آموزشي توسط دانشكده‌هاي تابعه

  • اعلام ظرفيت پذيرش دانشجو  از طريق پرتال وزارت دربازه زماني اعلام شده و انجام امور مربوطه

  • ارسال اسامي پذيرفته‌شدگان و دستورالعمل‌هاي ثبت نامي به دانشكده‌ها

  • ثبت نام از پذيرفته‌شدگان آزمون سراسري و آزمون كارشناسي ناپيوسته از طريق سامانه الكترونيكي  و مراجع ذيربط

  • امورمربوط به پذيرش و ثبت نام از دانشجويان پرديس بين الملل

  • تهيه اطلاعيه هاي ثبت نامي و موارد ديگر جهت درج در سايت معاونت محترم آموزشي دانشگاه

  • كسب تكليف از هيات امنا دانشگاه در موارد ضروري

  • امور مربوط به ثبت نام از دانشجويان بورسيه تبعه كشورهاي خارجي،فرزندان اعضا هيات علمي و 5%شاهد  كه از وزارت متبوع و يا سازمان سنجش  معرفي گرديده‌اند و انجام كليه امور مربوط به ايشان و معرفي به دانشكده‌ها و مراجع ذيربط

  • درخواست صدور معافيت تحصيلي براي دانشجويان مشمول و انجام مكاتبات لازم با سازمان وظيفه عمومي

  • انجام امور مربوط به درخواستهاي متقاضيان مهماني، انتقال و تغيير رشته دانشجويان اين دانشگاه 

  • انجام امور مربوط به درخواستهاي متقاضيان مهماني وانتقال از سايردانشگاهها از طريق سامانه الكترونيكي وتهيه گزارش جهت طرح موارد دركميسيون نقل وانتقال دانشگاه

  • بررسي وضعيت تحصيلي دانشجويان و تنظيم گزارش جهت مراجع ذيصلاح. (شوراي آموزشي، كميسيون بررسي مواردخاص، مديريت آموزش، كميسيون نقل و انتقالات ،كميته منطقه اي )

  • تائيد گواهي اشتغال به تحصيل كه توسط دانشكده صادر گرديده است.

  • انجام امور مربوط به  انصراف از تحصيل

  • صدور حكم نهايي قطع رابطه تحصيلي (بعلت عدم مراجعه دانشجو، اتمام سنوات، و مشكلات آموزشي)

  • صدور حكم بازگشت به تحصيل براساس رأي كميسيون بررسي موارد خاص دانشگاه وكميسيون نظارت برحسن اجراي مقررات آموزشي

  • بررسي و ارسال آئين نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي آموزشي و اجرائي به دانشكده‌هاي تابعه و مكاتبات لازم بمنظور حل و فصل برخي از ابهامات مطروحه با وزارت متبوع

  • اقدامات لازم در مورد تأسيس رشته

  • بررسي و انجام مكاتبات لازم در مورد برنامه‌ها و سرفصل دروس

  • اعلام وضعيت تحصيلي دانشجويان به وزارت متبوع در صورت لزوم

  • انجام امور مربوط به آزمون‌هاي جامع علوم پايه و پيش‌كارورزي

  • تهيه و تنظيم تقويم دانشگاهي و ارسال به دانشكده‌ها پس از طرح درشوراي آموزشي دانشگاه

  • هماهنگي جهت برگزاري جلسات كميسيون بررسي موارد خاص ونقل وانتقالات

  • اعلام نتايج مصوبات كميسيون به دانشكده‌ها (اعطاء فرصت ارفاقي، فرصت تحصيلي اضافي، بازگشت به تحصيل و...)

  • تنظيم صورتجلسات كميسيون

  •  برگزاري جلسات با مسئولين آموزشي دانشكده‌ها به منظور ايجاد هماهنگي در انجام امور

 

  • موافقت با مرخصي تحصيلي خارج از موعد مقرر آئين نامه آموزشي پس از طرح درشوراي آموزشي دانشگاه

  • مكاتبات لازم در مورد اعلام نقص پرونده تحصيلي

  • بررسي پرونده فارغ‌التحصيلان و ارجاع به اداره مربوطه

  • امورمربوط به خروج از كشور دانشجويان مشمول وغيرمشمول

 

 

 

IUMS IS ACCREDITED BYASIC |SAWEB| SITE MAP @2015 ALL RIGHTS RESERVED|WWW.IUMS.AC.IR